10 January 2011

Hati Seorang Perempuan ..............

"Hati Seorang Perempuan sangat sensitve dan mudah tersentuh . Hati Seorang Perempuan bukan untuk diperlekeh kan oleh kaum lelaki , kami ada perasaan kami juga manusia , hati kami sangat lemah , jangan kau orang pikir hati perempuan neh barang mainan , sekali terluka selama lamanya terluka , kau dayus ! nabi muhammad sangat menjaga hati perempuan dan martabat perempuan , kau bukan umat nabi muhammad ! kau sangat dayus ! memang , memang seronok bila dapat buat dan lihat perempuan menangis ! sekali lagi , KAU DAYUS ! kami perempuan BUKAN BETINA ! jangan sesekali sakiti hati perempuan , kau sebagai lelaki seharusnya menjaga perempuan bukan menyakiti perempuan , kau sebagai seorang lelaki yang bakal bergelar suami kepada isteri dan bapa kepada anak kau harus merendahkan ego kau ! lelaki dilahirkan dan ditakdirkan untuk memimpin perempuan , kenapa kau menitis kan air mata dua orang perempuan hari neh ? kami sebagai perempuan tidak mampu untuk melawan bila kami saket hati kami akan bawa diri(merajuk) , kami akan menangis keseorangan , kami seorang yang lemah , kami tidak kuat wahai lelaki .. kenapa ? kenapa kau sanggup melukakan hati kami ? sedarlah wahai kaum lelaki , hati kami bukan untuk dipersendakan"

cewahhhhh , tgk ayat atas tuu , cube tgk , tgk jea taww jgn bace , aku suh tgk jeaa tak suh bace kan kan ? korang bace np ? tgk jeaaaa ! huh . haaa neh meh aku nak crte ape yg dah terjadi dekat kelas aku hari neh , ayat kat atas tuu adalah ayat yang keluar dari mulot seorang ibu yang sangat menyayangi anak2nyaa dan dia juga seorang perempuan yang memahami hati anak2nyaa . ya Allah betapa beruntung nyaa pelajar 4C/5C sebab ditemukan dengan seorang guru merangkap seorang ibu kepada kami yang sangat baek hatinyaa , tak pernah sesekali dye mengenepikan anak2nya , walau kami buat salah sebesar mana pun , dye tetap setia untuk kami , walau dye dihina difitnah dipinggirkan kerana kami , dye tetap kuat dan tabah untuk kami . 

mcm neh lah cerita nya okeyy , hari neh suasana kelas 5C lepas rehat sangat dan tersangat lah bising lg2 bile cikgu norati(cikgu bm) lmbat masuk kelas , biaselahh kan sume dah kenyang , HEHE , okeyy aku pun dengan bangga nya keluarkan 70hengget and pergi dekat syahirah(bie) sebab nak bayar duet buku , nak byr 46hengget jea aku g gatal2 kuarkan 70hengget kan *i malas nak cite , 70hengget tu duet blnje i sehari jea taww . okey okeyy itu ayat gurauan okeyy , sebaliknya korang tak taw . HAHA . masa aku pegang duet tuu ade laa 2ekor mangkuk ayun *mmg tak lyk gelar dye orang , pgai cam binatang bukan haiwan sebab binatang keji cket dr haiwan  nehh kan memang mangkuk betul g rampas duet aku and bawak lari pastu g bahagi2 kan duet aku tuu dekat binatang2 yang laen , huh ! dgn sekuat hati pulak aku jerit "ARIQQQ ALIPPPP ! BAGI LAH DUET AKU , AKU NAK BAYAR DUET BUKU TOLONG LAH WEHHH !" pastu boleh lagi dorang gelak2 , perghh wa dah panas neh babe , lu olang boleh lagi gelak , dasar binatang ! perghhhh pastu aku cm calm down cket then aku cm ala2 cmpak lah speck aku tuu and nges and lari ! HAHA *mcm budak2 kan ? tolong la ckp yeaa tolong lahh ! HAHA . pastu tibe2 amoi kejar dtg kat aku , mmg terbaek lah kau amoi ! pujuk aku bagai nak gilerr , knp eak bile aku nges td kau kejar bile bie nges kau cm relax jeea , okeyy takpe mungkin kau penat ! HEHE . kau teman aku sampai jumpe cikguu and nges2 ngadu kat cikgu merangkap ibu kte tuu , ckgu pun sempat laa dye meluahkan perasaan dye sekaly , teresak2 taw aku nges tadi , haaa tah cmne aku g ngadu pasal bazli sekaly tadi , mungkin tgh saket aty kann , sume kne , haaa tu blm si kepala besar tuu aku crte , HAHA . puas kott hati aku , then blah dgn muke puas hati , masuk kelas muke bangge cket sbb aku dah pijak2 ego ariq , kekekeke . masuk jeaa ckgu norati dah masuk , kterg pun busy laa buat karangan kann , sume busy buat krangan kcuali seseorang neh , bie merangkap bendahari kelas 4C dulu sehingge kelas 5C sekarang ksian kterg tgk dye mcm dah pasai dah melayan kerenah budak laki kelas neh lagi2 budak laki kelas neh 50% pgai cm binatang , muke ketat babe , tibe2 myra cakap cmneh "ksian bie dohh aku tgk dye cm nak giler kutip duet , kalau aku tuu mungkin dah ggur sume rambut" aihhhh tbe2 bie dtg and ngadu yang aza neh ituu laa , crte nya cmneh bie nak lagi 50sen sbb beli kek tuu kebanyakan guna duet aza so cm tak selesa lah kan , sama2 makan tapi duet aza yang lebih tapi aza suh kutip 30sen jea , kterg taknak then aza ckp "ko taw tak wehh aku tak nak budak laki bsing , kau kutip duet mcm2 dorang ckp kau , aydil gtaw aku suma wehh aku tak nak kawan aku kne taw tak , kau kawan aku tlg laa aku taknak kawan aku kne cmtu" kterg cm tersentuhh la bincang punye bincang dgn mengabaikan kerja bm , tbe2 mgkuk tuu bersuare lagi "eeyy ape neh duet duet duet bsing lahh" hilang kesabaran bie , ishhh kejam btul budak2 neh , nak kate pun kate la depan2 takyah blkang2 , dohh ! bie mengamuk giler2 sampai menagis2 dye taww , sampai suma budak prempuan nges lah dgr kate2 bie , aku tak berpa igt sebab aku myra and aza pjuk bie , tapi sume terdiam lah dgr bie mngamuk ckgu norati pun terdiam jugak , HAHA . yang aku igt bie ckp "korang neh knp !? aku mintak duet mcm pemintak sedekah taw tak ! sumanyaa sbb korang jugak , korang kalau nak kata , kata depan2 la wehhh , neh nak cakap aku blkg2 ape masalah korang sume ! aku tak makan sesen lah duet korang , korang taw tak haram kalau aku makan duet korang ! korang tak taw cmne susahnya aku nak mintak cube kau g tanye budak kelas sebelah boleh tak dorang kutip duet sehari tuu tros dapt , kalau aku tak mintak dgn care kasar , jgn harap lah korang nak bagi duet kan ! aku pulangkan duet korang balik besok ! tgk lah wehh sorang singgit aku bagi !" "korang taw tak , aku tak hormat dye (sambil mnunjuk ke arah ckgu norati) aku keluar tak bgtaw dye sbb nak uruskan duet korang ! aku tak makan sesen lah weh duet korang , duet korang tak ckup , ade aku heboh !? aku sanggup weh tak buat kerja dye , sbb nak uruskan hal korang ! korang taw tak aku dah tak hormat dye lagi , sumpah aku taknak lagi dah jadi bendahari kalau korang nak suh ariq jadi , mcm sial lahh" huh time tuu dgn ckgu skaly tenangkan dye . ksian taww , nges2 dye . haaa aiyokkk ! tapi takpee , lepas kelas bm kelas sc pulak kelas ibu kterg lah kan , bie dah smpai dlu dah nges2 ngdu kat ckguu , act ckgu byk salah fhm dgn crte aku and bie , sbbnya kterg crte sambil menages teresak2 ,  perghhhhhhhhh stright to the point ckgu sound budak laky , mcm ayat kat atas tuh laa and ade lagi ayat ckgu "due orang pelajar perempuan 5C menges hari neh ! due orang peljar perempuan menges !" 
 sume tnduk and diamm , SORRY CIKGU ! KAMI TERBUAT CIKGU MARAH ! pastu bie dgn aza keluar dgn alasan nak g tandas . 5minit kemudiann .........................
JENG JENG JENGGGGGGGGGGG !
"SELAMAT HARI JADI ! SELAMAT HARI JADI ! SELAMAT HARI JADI CIKGU ! SELAMAT HARI JADI !!!!!!!!!!!!!!!!!!" 
hahahahahahahaha , muka ckgu time tuu , merah padam sambil berkata "haa gimik ke semua nehh ? YA ALLAH sy tak pernah kene mcm neh , trime kasih byk2" muke aku dgn bie time tuu "GIMIKKKKKKKKK ???" cikguuuu , tuhh bukan gimik , tapi budak laki pulak tanpe rase sebrsalah ckp "alaaaa gimik jea ckguu" yeaa kami berjaya membuat ckgu tersenyum dimase2 dye terluka , walaupun hati kami terluka takpe ckgu , sume utk ckgu , yeaa 5C adalah pengubat duka dan lara ckgu :)

SELAMAT HARI JADI CIKGU , KAMI SAYANG CIKGU ! 
okeyy muke yang dibulatkan tuu adlah watak2 yang disebut dlm crte neh okeyy . HAHA . yang paling cun tuu lah ckgu kterg . cntek kan kan kan ? tapi neh gmbar mase form4 :)

okeyy penat menaip , aku nak cakap yang aku berjaya habes kan cheesedale sekeping , HAHA . 
byebyeeee !

10 Jan 2011 , Monday <3