09 April 2011

kisah benar ! makhluk halus .

hello blogger , hari neh aku menghapdate dengan keadaan yang sangat penat sebab baru balik dari berjalan dengan sepupu aku , dengan keadaan aku yang masih sengau a.k.a ala2 sixth sense siket , bhahaha .
okayy bukan tu yang aku nak cerita sebenarnya , aku nak cerita pasal sejarah sekolah aku neh , oh yaa ! neh kisah benar taw , bukan rekaan semata2 :)
semalam hari jumaat , aku tak dapat nak hadirkan diri lah kan kat sekolah sebab demam neh *konon tak bule bgonn* HAHAH . okayy habis jea waktu sekolah aku dengar cerita dari alia yang blok E , blok kelas aku kene tutup , sebab budak petang lebih kurang 17 orang kena histeria . OMG ! cikgu tolong cakap exam dibatalkan , tolonggg lah ! *mcam sekolah aku takde dewan pulakkk* =='
HAHA . okayy budak pagi pun ade kena sorang waktu bace yasin kea ? aku tak pasti sebab aku tak datang , nt aku pergi interview budak tuu . dah lah comel :)
okay dengar cerita budak tuu msa bace yasin die nges then gelak keaa dye gelak then nges , cmtuu lahhh :/
aku kan tak datang .......... budak2 neh cerita pun aku dengar cmtu jea , aku kann demam ........... HAHAHA .
dengarnyee budak petang rmai kena sebab ade yang nampak benda tu wrna hijau merangkak eahh ? yeke ? okayy kemungkinan besar kann dye nak tiru ala2 juonnn , then dye nak upgrade cket , bosan wrne putih dengan hitam jea , bhahahha .
okayy aku gelak2 tapi bulu rome aku dah meremang tapi still cerita benar okay , belum ade yang ditokok malah ditambah olehh aku .
cerita neh memang dah kecoh 1sekolahh lah wlaupun cikgu still mcm tak kasik hebohkann , HAHA . tah hape2 .
oh ya sejarah lama sekolah tuu mungkin dah datang balik , oh tuhan ! kau lindungi lah aku ya ALLAH ..
okay berdasarkan ape yang aku dengar dari paan , ketua pengwas kterg , oh yaaa kterg neh memang suke bergosip , HAHA .
back to the story , paan neh membesar kat sekolah tu sebab mak dye kerja situ , so sume cite neh dye dah tawuu lah , kterg korek2 rhsie dari dye taww .

okayy neh bace lah beberape kisah yang ade kat sekolah aku tuu :

  • beberape kes kematian berlaku kat sekolah . first kes jadi kat blok E atas bukit , dikatekan pelajar nie jatuh dari pokok ats bukit dan tergolek smpai bawah . dan meninggal kat situ jugak , andd mak paan neh lah g tutup mayat tuuuu .
  • ade sorang budak mati di blok A tmpat letak basikal . punce kematian tak taw lahh pulakk . tp pelajar yg meninggal neh adik beradik dgn plajar yg meniggal kat bukit uh
  • tukang sapu skolah , mase dye tengah bersihkan sampah kat Blok E . tibe2 di rase kaki dye ditarik . and then sehari lepas tu dye jatuh sakit dan kaki dye yg kene tarik tuh melecur mcm terbakar . and tak lame lpas tu pakcik tu meninggal dunia .
  • beberape tukang sapu pernah cerita yg mereka ade kene tepok dibahu , terase mcm ade orang hembus nafas kat telinga . ade tu pernah dgr suare memberi salam . tp takde org . lg 1 , ade pakcik tuh rase mcm ade org lalu kat belakang die tp takde org pun .
  • pekerja kantin pun pernah nampak something kat sekolah aku tu . katenye dye neh slalu dtg skolah pagi2 bute , yea lah kan nak bukak kantin . and then mase die datang sekolah tu die nampak sorang perempuan berambut panjang duduk kat blok A , tingkat 2 tandas cikgu . benda tuh duduk kat atas tembok . org tuh cakap rambut dye panjang sangat sampai cecah kelantai tingkat bawah . dye kate pontianak , demam seminggu org kantin tuu , mungkin sebab ade kes buang anak kea dulu ? HAHA . seram doee , kaki aku kejang ttbe =='
tapi aku nak mintak tips siket kat dye , mcm mne nak bela rmbut cepat pnjg ? jealous pulak aku dengo nyeee
sumpahhh demi ALLAH , aku terbau something . aku menaip neh , aku ttbe terbau wangi sangattttt T______T

untuk pengetahun SeMSerian tandas Blok E atas , sbenarnye tak pernah dibukak . cume 2-3 tahun yang lepas baru dibuka semula . kenape tandas tu ditutup ????? sebabb ade kes berlaku kat situ . crite dye cmnehh , ade skali tu , sorang budak perempuan nak masuk tandas tu , and then mase die bukak pintu tandas tu die nampak benda hitam tengah lari2 kat sinki tandas tu . budak tu pun terus pengsan . sejak hari tu skolah terus kunci tandas tu . taknak kasik budak kene lagi lah kononnyee kan . selain tu ade gak benda tu menyerupai seseorang .
mase neh paan taknak cerita taw sape , pakse punye pakse , pujuk terus memujuk , dye cerita lahhh . cecite ceciteeeeee
crite dye cmnehh ... benda nih jadi time cuti sekolah , waktu petang . makcik pejabat tu nak masuk bilik pengetua sebab nak amek kertas faks yg masuk . and then mase die masuk tu , dye ingatkan pengetua takde , sekali tengok pengetua ade kat meje tulis dye . pastu makcik tu pun cakap lahh "puan saye nak amik fask "... tapi pengetua tak cakap ape pun . dye tunduk diam jea , tak nmpak muka .
lepas makcik tu ame , makcik tu pun klua . tak lame lepas tu , time makcik tu tgh menaip dye nmpak pengetua OTW masuk pejabat . dye kate dye nak amek barang dye yang tertinggal . makcik tu pun tanye puan dari mane , pengetua pun cakap dye dari rumah , pastu makcik tu tanye bukan tadi puan ade kat dalam bilik ke?? and pengetua cakap , sy baru sampai dari rumah , sy balik rumah kul1 tadi , thennn ape jadi kat makcik tu punn tak taw lah kann . urmmm serammm kaki aku masih keras !

kat sekolahh neh berdasarkan cerita paan , banyak tempat laluan dye , gile tamak =='
and to pihak sekolah , cepat2 lah hapuskan benda neh jangan lah nak tunggu ade yang meninggal baru lah nak bertindak yeaaa :)

oh yaa tadi pagi aku ade latihan kembara bahasa , kump aku neh saje2 menggedik nak buat kat BLOK E , kahkahkahhhh , aku dengan yakinnye lah kan pergi , lepas dah buat latihann , oh serious aku takde rase ape2 okayy . yang tak bule belah si pyka nak g tandas sume orang dye ajak . HAHAH . okayy dah buat latihan sume , kterg stop story lehhh pulekk , HAHA . mse nga storyy benda neh lahh *gilaa berani kann , kat tempat dye pulak tuu* HAHA . tibe2 acik jaga datang kat kterg senyum , and tanye kterg nga watpe kat sini , time neh dah banyak kumpulan jugak dah balik , kterg jeaa yang masih terperuk kat dlam neh haa , acik jaga cakap "cepat2 yeaa pergi , kang ado yang sasau kangg" huhhh dengan sepantas kilat nyee bulu rome aku meremang time tuu , terus aku cakap haa memang nak pergi dah punn =='

pelik budak form5 sume dye tak kacau agaknye sume muka menakotkann jea pun lebeh kurang mcm dye , bwt pe dye kacau en . HAHA . no nooo ! jangan takotkann sangat and selagi kuat semangat , INSYAALLAH , takde ape2 , tapii jangan riak yeaa adek2 :)

sekiaannnnnn ,