23 January 2011

GENTING HIGHLAND THEME PARK

Hello Blogger ! 

Like what I said , aku pergi Genting Highland dengan along and her friend . seriously , i have enjoyed dekat sane . semalam balik2 jea tak sempat nak hapdate2 blog neh , so tak kesah lah kan kalau aku cakap ade yang aku dah lupe2 ckett and idea pun lupe2 ckett , KAHKAH . 

okeyy okey sebelum aku menyimpang ke simpang 3 , lebeh baek aku mule kan bercerite . HAHA . 
aku gerak dari rumah around pukul 8pagi kott , sampai arounD pukul 10malam , eh ehhh salah 10pagi . sekejap jea kann ? haa abang ipar aku bawak turbo babe , kau hado ? HAHA . 
sampai2 jeaa carik parking , kterg pergi 2 kereta , perghhhh wa cakap lu , nak naek ke atas tuu mau terberanak aku . HAHA . 
sempat laa aku buat 3kali show dekat paghisss nun sane . 
dah sampai dapat parking macam excited laa kan sebab nak naek cabel car / gondola / genting skywayy , okeyy mane2 jeaa . perghhhh wehh , kenape laa perlu adekan benda cmneh , gayat wehh . aku dalam tuu dduk diam jeaa punye la takott . 
eeyy jakunnnya aku -______-

soo aku akan tunjuk kannn bebrape gambar yeaa sepanjang aku kat sane .

neh gambar aku mase dalam cabel car , muke tuu hipokrit gilaaa padahal dalam hati tengah berzikir ! HAHA . 

neh mase mule2 ramai2 dah jume jalan g tempat tiket outdoor .

sampai2 jeaa along call kawan dye sebab nak dapatkan tiket murah , kterg neh dah la bersesat kat dalam tuu sebab nak carik tempat beli tiket , bile dah sampaI jea dekat tempat tiket outdoor , kawan along cakap dye dekat KFC , HAHA . yang neh tak tahan , masa kterg sampai tuu nampak taw KFC , kterg cam bengang ahh tadi taknak cakap dye kat KFC , kterg terpaksa berpatah balik , kterg dah sampai dekat KFC dye kate pulak g toilet kejap , okeyy fine aku , along and kak irna tunggu jela kann , hampir 15minit jugak la kterg tunggu tak sampai2 , dalam hati aku "kawan along neh berak batu kea ha ??????" HAHA , soo dengan tak berpuas hatinyaa along g tanya akak tuu nama kawan dye and blah blah blahhhh , rupe2nyeeeee . AHAHAHHA , kawan along jage tiket dekat indoor and ade dekat KFC indoor sane =='
huhhhh , aku macam WTF ? GRR , tak gune betuiii la bawak orang yang pernah pergi tapi tak alert . KAHKAH . kterg call la kak sheila kann cakap lambat ckett sebab carik kawan along , kak sheila cakap "tua aku menunggu korang" HAHA . okeyy dah dapat tiket pergi la balik dekat outdoor sane , smpai jea kak irna cakap "uiiiiii aiiiii kurus jari jemari aku haaa" KAHKAH , tunang kak sheila cakap "jari jeaaa keeaaaaaaaaa ?? bagos2 , ade improve" HAHAH . okeyy dah jumpa sume balikk , kterg pergi old town pulakk nak isi perutt tak bule makan kenyang2 , nanti muntahhhhh *bajettt je . HAHA . 

tengokk tuu sebaliknyaa yang jadi aku kate jangan makan kenyang2 , tapi korang tengok jela meja makan tuu . HAHA . 

then dengan kate sepakat kterg dah bersedia untuk menghilangkan anak tekak masing2 . KIHKIHKIH .

sempat lagii tuuuuuu . HAHA , 

masuk2 jeaa umangaiiiii , MALAYSIA keaa UK nehh , HAHA , mungkin laa kan tak berape sejuk sangat bagi orang laen tapi bagi aku yang tak sehat neh sejuk tak tahannn . hampir jugak laa terpedaya dengan kak sheila sebab dye cakap "genting skang tak berape sejuk sangat" tengok2 dye yang sampai beli glove bagai sebab dah menggigil2 . KAHKAH . 
soo bile dah masuk dekat game outdoor tuu , mule la pengembaraan kami . 

gambar neh pakai BlackBerry along , gmbar tak berape jelas , yelaa time tuu photgrapher menghilang kejap . HAHA . 

neh game pertama yang aku maenn , huhhh turun jeaa mau berpusing kepala aku . mane aku ? carik laa sendiri eah eah . HAHA . 

lepas tuu lepas tuuu jalan jalan lahh kan anak buah aku neh jumpa badut , soo dye pun macam excited then nak laa balloon pedang tu , lame gilee siott nak kne tunggu sbaek ade baba dye yang sanggup melayan kerenah anak sulung dye tuu . tapi mummy dye ? jangan laa tanyee , mummy dye sawan camera okeyy !

nehh laa keje mummy dye and aunty2 dye yang laennn ==' 

then jalan2 lagi nak naek ape ke benda alahh tu mcam roller coaster jugak tapi tapi dye bukak pukul 1 , lambat la pulakk kterg pun jalan dan terus kan berjalan laa kann , sekali kak irna ajak naek space shott benda alah yang tinggi nak mampus tu pastu dye hempas kan kte , umangaiiiiiiiiiiii . HAHA . tapi semangat wa berkobar2 babe , tanpa berfikir panjang aku cakap "okeyyyyy jum !" , HAHA , beratur nak naek tuu mmg agak panjang tapi berkat kesabaran ketabahan kterg neh laa kan , sampai laa turn kterg , before turn kterg tuu , ade aunty nehhh , dengan bersari , dengan speck hitam dye nak naek jugak , umur dye around 70lbeh kott wehh . HAHAH , aku rase semue yang tengah beratur tuuu excited nak tunggu turn aunty tuu , okeyy abang ipar aku memang terhebadd 

sempat lagii tu dye snap gmabr aunty tuu , muka auntyy tu relax jea babe . HAHA , dye yang tepi sekali tuu . yang tak boleh belaa mase dye kat space shott tuu orang ramai tergelak2 , kak ir tak pyanh cakap ahh kan , sampai tak boleh bangon la dye gelak . HAHA . auntyy tu turun jea kan , sume tepuk tangan . perlu ke ? HAHAH , tapi memang terbaek laaa ! mcam superstar aunty tuu hari tuu , jadi perhatian jeaa aku yang HOT nehh tak nak pulak orang pndang =='

muke nebes , turn kterg pulakk lepas nehh . 

HAHA , timee neh muka relax jea la kannnnnn . siap buat peace lagi . KAHKAH .

neh baru dye naek kan setengah , huhhh tengok muke aku , lempang aku sekarang =='

YEAAAHHHHH ! aku diatas ! aku rasa macam kapal terbang bule lalu betul2 atas kepala aku jeaaaa =='
TOLONG TURUN KANNNN AKU !!!!!!!!!

tengokkk neh aku tak mampu untuk pandang ke bawah ! kak irna asek menggelakkan aku and along jeaa siap cakap , "jangan la tutup muka ! tak cool lah awak syapiqah" astaghfirullahhhh , mengucap panjang aku kat atas tuu babe . HAHAHH .

tengok kak irna , masih lagi menggelakkan kami , aku dah pening dah kat ats tuu =='

HUHHH , turun pun aku akhirnyaa ! tengok along sampai nak menangis lah dye . KAHKAH . 

okeyy dah turun jeaa aku tak nak tunjuk gmbar lahh kan , malu wehh tak serupa orang dah muka aku , aku pelik kenapa aunty tadi tuu relax jeaa ? aku rase mase tuu macam tak duduk atas kerusi , huhh memang tak dapat aku lupekann , hampir tertinggal jantung aku kat atas sane . kak sheila cakap mase kterg kat atas , ariff tergelak gile2 sampai sume orang pndang . HAHAH . hilang keayuan aku disituu , sbaek muaz takde ! HAAHHAHA . dah turun tuu kami pun terus kan perjalanannnn .

ehh ehh kenapa anak buah aku neh ? HAHA . act dye nak naek ape tahh , tapi dye still kanak2 kann , so tak bulee, chillax okeyy muhammad !
HAHA .

okeyy lepas jalan2 tuu kak irna ajak naek CorkScrew *betul kea name dye ? bantai jelaa aku panggil roller coater jea , wahhh bersemangat neh along akuu , HAHA . aku pun cam rela tak rela join lah kann , ajak kak sheilaa , huh jangan ssekali berharap dye nak , sbaek laaa tiket dye free sebab her birthday kann , ajak tunang dye pulak , pun samooooo , yang adoooo . HAHA . elokk la tuu kterg sebok memeningkan kepale , dye 2orang sebok berdating , KIHKIHKIH , abang ipar aku pulakk selaku photographer pada hari tuu memang tak ley wtpe lah kan . HAHA . 

neh gambar mase kterg nak ke corkscrew tuu , neh dah pun masuk dalam barisan taww =='

neh sementare tunggu first turn , after neh turn kterg pulakk lahh kan . tak sabar gila ! HAHA . 

okeyy dah masuk dalam tuuu memang macam2 yang jadi , ade sekumpulan mamat2 neh kacau kterg , mesti dye ingat along aku anak dara kan ? HAHAH . habes2an kne kacau time tuu , along aku pulak melayan dorang yelaa ape dye kesa dye dah kawen . HAHA . neh kott aku melayan , mau setahun muaz merajuk , dah laa abang2 tuu ehem2 pulak , shhhhhhhhhhhhhhhh ! jangan gtw dye ! HAHA . mase dah dduk dalam benda alah tuu , memang takde sape lahh kan nak snap gambr kterg ? benda neh macam tertutup ckett , abang tuu cakap "jangan nanges taww !" "ehhh boleh abang dduk kat tengah2 tak?" HAHA , pale hotak dye , tapi kalau dye nak ape salahnyaa , dduk lahhh , mungkin arwah kau lepas tuu , huhh bukan mungkin lagi tapi pasti . 
HAHA .

yeaaa yang neh laa aku naek , astagaaa bertawakal jea aku kat ats sane , tak payah cakap ahh , yang kat timesquare punn aku rase tinggal nyawa ikan jeaa . HAHA . 

huhh mase nak dekat sampai aku macam cover muke sebab abang tuu ade taw , bukan cover sebab nak ngorat ke hape , benti jea benda alah tuuu , aku cakap "mane ade nanges , okeyy jea !" beberape saat lepas tuu aku turun dari benda jahanam tuu , aku hampir terjatuh sebab tak dpat handle diri . HAHAHAH , satu geng dye tergelak , aduhhhhhh malu siottt ! dah dah kau jangan banyak cte kau naek jeaa pasneh ! HAHAH .
gmbar lepas kterg turun mmang tak dapat diambik lah kann , kali neh wa betul2 insap . HAHAH . memang memberi impak yang besar yeaa kat kepala aku , along smpai termuntah2 lahhh . HAHAHA . pastuu kami masih berjalan walaupunn masing2 dah tak berape betul sngat . HAHA . 

tengok anak buah aku , balloon pedang dye dah pecah masih nak lagi balloon baru , tapi yang pink badut tuhh pegang special tukk aku , KIHKIHKIH . aku pun nakkkkk !
*minah sebelah aku neh muke nak carik gadoh jea =='

kami pun mule kan lagi sesi perjalanan kami ......................

omaiiigodd paparazi mane amek gambar aku neh ? HAHA .

tepi dari kiri kak sheila , tengah and the best one , kak irna but act aku panggil kak ir jeaa , tengah dibelakang along , the best sister i ever had :) and me the cutest one ! HAHA .

demookkkk nyaa aku ! bunoh aku sekarang ! =='

HAHA , lepas tuu aku ade naek benda alah macam kapal tuu , pirate apetahh name dye . HAHA . hilang terus ingatan aku . 

london bus , HAHA , bajet london jea , eeyyuuwwwww !

sisterhood , HAHA . dorang neh kawan rapat dari kecik lagi , yelahh kan satu taman satu sekolah sumee . 

after bergambar neh sumee , kami nak pergi bersalji pulakk , nak masuk indoor , jalan2 , shopping2 . KIHKIHHKIH . 


HAHA , kenapaa lah dengan aku neh kan , berposing pulakkkk ! HAHA .

okeyy kterg dah beli tiket nak masuk snow world tapi pukul 4.30 , ade 1jam lagiii kami pun pergi laa shopping cket2 , aku tak ! tapi along and dye ade belnja aku jam taww , wahhhh ! i love you bebeh ! HAHA .
okeyy aku bersedia untuk menyejukkkkkkk kan diri ! HEHE .

gambar neh kak irna snap , senyap2 taww pakai fon dye , yelahhkan masuk dalam snow neh kan tak boleh bawak masuk camera and handfon bagai . mase dalam tuu aku macam bangga cket dapat pakai kasot ala2 supra ! HAHA , bdohh jea yelaa aku tak mampu semate2 nak beli supra 7-8ratuss . HAHA .
sepnjang dalam neh , kterg maen salji , abes salji masuk dalam badan aku , sejuk kott weh -8 darjah celcius . UMANGAIIIII . HAHA . beku laa hingus aku dalam tuu . KAHKAH , kuaa jea cair balik hingus aku ! =='
mase dalam tuu kak irna cakap dye tak dapat rase telinga dye , aku pulak tak dapat rase hdung aku , OMG ! HAHA . 
kak sheila and her tunang kuar awal tnggu kterg kat luar sebab kaki kak sheila kejang . HAHAH . 

neh mase lepas kua dari snoww , huhhh bak kate adek yang tikah jumpe tuu "tak sejukkk pun!!!!" KAHKAHKAH . 

jalan dan terus berjalan lagiiiiiiii .........

tak dapat jumpa eiffel tower paris , jumpa eiffel genting pun jadi lahhhhh T__T

HAHA , okeyyyy dah pukul 7lebeh , mase untuk pulang !! along baru teringat anak dye kott , mase tuu dye pening2 kan , tbe2 dye ckp "huhh dapat shopping hlang pening aku" HAHA . BA-HA-LOL betul ... 

OKEYY mase nak pergi ke genting Skyway , sempat la jugak aku bergmbar sendrian =='

dalam toilet nehh , gmabr pun kabur sebab cermin toilet cm hampehss ! 
okeyyy okeyy bye2 GENTING HIGHLAND ! 
see youu again !

pstttt pstttt : sory2 korang2 sebab entry kali neh pnjang cket , upss bukan cket eah ? banyak ? errrr , sory2 kot2 korang bosan kea kan tapi neh belog aku , sekadar meluahkan kegembiraan kott . HEHE . sayang , amoi bie myra tikah and aliaaaaaa , aku hope dapat pergi dengan korang pulak next time ! :)

23 Jan 2011 , Sunday <3